.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اجراي طرح نصب برچسب کنترل سلامت كالا

شمال نیوز: طرح نصب برچسب کنترل سلامت و اصالت کالاهای حوزه سلامت در شهرستان بابل اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار شمال نیوز در بابل، معاونت دارو وغذای دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: با توجه به اینکه تقلب و قاچاق اقلام سلامت محور (دارویی، تجهیزات و ملزومات پزشکی، آرایشی بهداشتی، مکمل های دارویی و غذایی، مواد خوراکی، آشامیدنی و غیره ) می تواند سلامت افراد جامعه و اقتصاد کشور را به مخاطره اندازد، بنابر این با هدف مشارکت مردم در مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی و تسهیل در بازرسی و نظارت بر کالاهای سلامت محور، طرح نصب برچسب کنترل اصالت و سلامت کالا بر روی تمامی محصولات سلامت محور، الزامی و اجرایی شده است که این طرح از سال 89در شهرستان بابل اجرا می شود و بعد از تاریخ اعلام شده، متخلفان به مراجع قضایی معرفی می شوند.

به گزارش خبرنگارما، این طرح با هماهنگی های انجام شده بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا انجام می شود و در آن، برچسب های کنترل اصالت و سلامت کالای وزارت بهداشت که مستطیل شکل بوده و با رنگ های نارنجی، زرد و سفید و با آرم سیب سلامت سازمان غذا و دارو قابل تشخیص می باشند، بر روی کالاهای مذکور نصب می شود.

این برچسب ها شامل یک کد دو بعدی 12 رقمی برای بازرسان و یک کد 16 رقمی برای مصرف کنندگان است که دارای پوشش بوده و با خراش بر روی آن و استعلام از طریق اینترنت، تلفن گویا و یا پیامک می توان از اصالت و سلامت کالای خریداری شده اطمینان حاصل کرد. با این کار، وزارت بهداشت پس از طی مراحل مختلف از جمله بازرسی، نظارت، نمونه برداری و انجام آزمایشات و تایید سلامت کالا و نصب برچسب کنترل اصالت و سلامت آن، اجازه واردات را صادر کرده و شرکت های وارد کننده در صورت بروز هر گونه مشکل برای مصرف کننده، پاسخگو خواهند بود.

براین اساس کار گروه ویژه مبارزه با قاچاق کالاهای آرایشی، بهداشتی و تجهیزات پزشکی با حضور نمایندگان سازمان های مسوول در سالن اجتماعات حوزه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بابل برگزار واجرای این طرح را پیگیری می کند.

گفتنی است:اجراي اين طرح كه به ادعاي برخي از كارشناسان دارويي كشور در سطح جهان كم نظير است، مي‌تواند از ورود داروها و مكمل‌هاي تقلبي به كشور جلوگيري كند. /ف


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.056 seconds.